Mijn avonturen in Vancouver, München en Parijs

Vandaag neem ik eens de tijd om een uitgebreide update te geven.

Maandagavond ben ik aangekomen in Vancouver. Spijtig genoeg had ik mijn eerste schooldag al gemist, introductie van alle lessen en een rondleiding door de stad :-(. Iemand van EF was me komen afhalen aan de luchthaven om me dan naar Burnaby te brengen. Ik kon niet wachten om in mijn bedje te kruipen, want ik was zo moe. Eens aangekomen werd ik opgewacht door de 2 kinderen van het gastgezin, Brandon en Nicole (niet Nicolas, zoals de school me eerst had laten weten :-p) en nog 2 buitenlandse studenten die hier logeren, Jessica en Alejandro. Melanie, de gastmoeder, was nog aan het werken, dus die heb ik niet ontmoet de eerste dag. Ik kreeg een rondleiding door het huis (kei grappig, je mag de ramen niet open laten, want anders kunnen er racoons binnenkomen :p) en maakte kennis met de andere studenten. De benedenverdieping van het huis is vooral voor de studenten: ik heb een toffe kamer, er is een innie-minnie badkamertje en een soort living met tv (foto’s volgen later nog wel :-)), maar we mogen ook boven bij het gastgezin zitten. Ik heb alles nog uitgepakt en ben dan in mijn bedje gekropen, want ik moest de volgende morgen al om 6u30 (ja, jullie lezen dit goed :-)) opstaan om me klaar te maken voor school.

Ik kon die nacht helaas de slaap niet vatten, dus was wel degelijk om 6u30 uit mijn bedje. Jessica heeft me dan de weg naar school gewezen. We moeten eerst zo’n 15 minuutjes op de bus om dan over te stappen op de skytrain (25 minuten). Op school kreeg ik mijn niveau toegewezen, ik ben upper advanced 1 (dit wil zeggen niveau C2), dus ik was wel blij dat te horen, want hoger dan C2 bestaat niet :-). Ik mocht kiezen of ik terug naar huis wou of de lessen al wou volgen, want die waren al begonnen, maar ik heet niet voor niets Nathje, dus ik ben al direct naar de les gegaan ;-). Na de les ben ik snel naar de Starbucks getrokken om nog te kunnen skypen met mijn schatje en de oudjes.

De nacht van dinsdag op woensdag was echt een hel. Ik was al van 2u ‘s nachts wakker door de jetlag. Dus een dutje doen na school was echt een must. Ik hoop dat ik snel gewoon ben aan de uren van hier. Maar dan is er nog die Wii-arm die alleen nog maar meer pijn doet door al die bagage die ik heb moeten meesleuren naar Canada 😦 (Warning: Speel NOOIT swordplay op de Wii :p!).

Het opstaan wordt altijd maar moeilijker en moeilijker, maar dat is ook het geval voor mijn medehuisgenoot Jessica :-). We hadden onze bus gemist en zijn helemaal naar de skytrain moeten lopen (= 15 minuten bus, dus je kan je voorstellen dat dat toch wel een eindje lopen is) … één punt is zeker: ik was kapot :-D. En vandaag was dan ook de dag dat mijn goede voornemen van niet te laat komen verbroken werd hahaha, na 2 dagen al, erg! Ik had vandaag mijn eerste Business English vak, the economist. Toen ik las dat ik dat moest volgen, schrok ik wel even, iedereen weet dak ik het vak economie al niet graag doe. Laten we zeggen … ik was blij dat die 2 lesuren erop zaten ;-).

Na de les ben ik met Jessica naar Granville Island getrokken. Om op dit eilandje te raken moet je een watertaxi nemen, echt zo’n klein bootje, wel schattig.

Halte van de watertaxi

Watertaxi

Granville Island is een voormalig industriegebied waar nu vele winkels, musea en ateliers gevestigd zijn. We zijn even naar de bekende Granville Island Public Market geweest en er is ook een Granville Brewery. De bieren die ze hier maken, lijken me wel raar: bier met witte chocolade smaak of met maple sirup :-o.

Granville Island Public Market

Granville Brewery

Hierna hebben we de watertaxi genomen richting Beach Avenue (zoals het woord al zegt, vind je hier het ene strand na het andere). Deze avenue leidt naar het welbekende Stanley Park.

Beach Avenue

Beach Avenue

Inukshuk

We hebben ineens een deeltje van Stanley Park bezocht, misschien maar 1/10e want het park is echt enorm groot. Ik denk dat ik een fiets ga huren voor de rest te bekijken.

Boom op balkon :s

Stanley Park

Stanley Park

Stanley Park

Stanley Park - Lost Lagoon

Stanley Park - Lost Lagoon

Stanley Park - Lost Lagoon

Jessica and me

Zo dit dagje zit er alweer op, ik weet nu al dat ik nog heel veel ga moeten bezichtigen.

Tot de volgende post!

Nathje xxx

Comments on: "Eindelijk tijd voor een update :-)" (8)

  1. Het lijkt er mij wel super gezellig 😉 amuseert u ng goe daar en verzorg u arm (a)

    xx

  2. StefandKaren&GuStan said:

    Hallo Tante Nathje,

    Allé, het is zo te lezen al een heel avontuur geweest tot hiertoe (en hopelijk blijft het zo!). Zeg, en zo je plan getrokken 😉 Je doet ons verbazen…

    Blij te horen dat je gastgezin en medestudenten goed meevallen. Dat zorgt toch voor een goede basis om van deze reis iets onvergetelijks te maken. Want dat zal het zeker zijn… een nooit te vergeten avontuur met heel veel leuke herinneringen en ontmoetingen. Amai, zo melig…

    Ja, Nathje, je zal wel wat tijd nodig hebben om alles (of toch zo veel mogelijk) te kunnen gaan bezichtigen. Je foto’s zien er alleszins veel belovend uit. Maar euh, af en toe ook wel wat tijd aan de lessen spenderen hé 😉

    Geniet er met volle teugen van !!!

    Mercikes voor je birthdaywishes, ze kwamen van het verst en deden enorm veel deugd !

    Nathje, hou je goed. We denken aan je !

    Dikke kussen en knuffels,
    Stefan, Karen, Stan , Gust en een natte lik en flinke poot van Sita

    • Hey iedereen,

      Zal ik doen! het is idd een heel avontuur geweest om hier te geraken, hopelijk gaat het op de terugweg een beetje makkelijker worden :-).
      ja ja de lessen gaan idd voor zolang ik me niet overslaap hahaha :p, heb vooral in de voormiddag les, dus heb id namiddag nog veel tijd om dingen te gaan bezichtigen!
      hopelijk heb je genoten van je verjaardag karen!

      dikke kus,
      Nathje xxx

  3. Wel, wel, … amper 2 dagen heeft het geduurd om niet te laat te komen! What’s new in the world? En, je gaat nog sportief worden ook: een fiets huren?!?
    Op zo’n korte tijd heb je al heel wat meegemaakt hé. Mooie foto’s… er valt heel wat te bezichtigen. Geef ons toch maar liever een Duveltje van brouwerij Moortgat ipv dat brouwsel van de Granville Brewery 🙂

    • idd ge weet toch da k da ni kan volhouden op tijd komen :-p. om stanley park te bezoeken, moet je echt wel een fiets huren anders duurt het een paar dagen om alles te zien denkek :p alhoewel ik fiets even snel als ik wandel dus dat maakt voor mij mss niet uit ;-).
      hihi ge zult wel een biertje van de granville brewery kunnen proeven, maar heb een limited edition gekocht die ni zo n raar smaakske heeft hopek, zo goed als van belgie zal t wel ni zijn :-p. xxx

  4. Amai kvind da ge al redelijk veel bezocht hebt ze schatje, veel dinge heb je nog nie verteld precies 😛 nog ff en we kunne skypen se, ik kijk er al naar uit ;-). Tot straks! Kzie u graag xxxxxxxxxxxxx

    • ik kijk ook uit nr elke dag met jou skypen schat, tot morgen. kzie u ook graag. dikke zoentjes en knufjes xxxxxxxxxxxxxxx kmis u xxxxxxxxxxxx

Leave a comment